Scurt Istoric

CERCULUI de KARTING şi MECANICĂ-AUTO
dIn Barlad


Istoria Cercului de Karting din Barlad este asemanatoare cu inceputurile Kartingului din Romania cand pe langa Cluburile Muncitorilor au aparut pasionatii de motoare si intrecerile pe patru roti . Febra pe patru roti a inceput usor ,usor sa atinga si copii (elevii) pentru care s-au infiintat in cadrul Palatelor si Caselor Pionierilor a cercurilor de Karting . Primele motoare pentru karturi au fost celebrele la acea vreme MOBRA 50cc , apoi Mobra 50 Super si ulterior Mobra Hoinar , produse de METROM Brasov .Acestea erau motoare monocilindru in doi timpi si racire fortată cu aer,cu o capacitate cilindrica de 49.6 CC ,putere 4 CP , cutie de viteze cu 4 trepte şi un consum mediu de aproximativ 2,5 l /100km Persoane particulare (care si-au permis) au mai montat si alte tipuri si marci de motoare .
La Barlad inceputurile Kartingului este ,,atestat,, in anul 1971 cand s-a infiintat Cercul de Karting si a fost adus primul kart , în timp in anii 70 baza materiala s-a îmbunătăţit si au mai primit cateva karturi si piese de schimb . Printre instructorii care au condus Cercul a fost Maistrul Isidor Serghie si Maistrul Gheorghe Radu care de-a lungul timpului au cultivat cu pasiune si pricepere tehnica conducerii kartului si dragostea pentru motoare , astfel ca multi dintre conducatorii auto de azi îşi amintesc ca aici au capatat primele deprinderi ale conducerii auto si initierea in mecanica .
De-a lungul existenţei sale prin Cercul de Karting au trecut numeroşi elevi ,viitori ingineri, profesori , mecanici si pasionati de automobilism care au adus numeroase premii la concursurile judetene si nationale .
Din pacate politica de dupa anul 1981 cand cam totul se rationaliza si restrange a atins puternic si dezvoltarea kartingului in general si a celui Barladean in particular ceea ce a facut ca in multe localitaţi chiar să dispara cercurile de karting iar la Barlad inregistrand chiar un regres datorat lipsurilor financiare si implicit materiale , cercul rezistand doar prin contributii modeste particulare.
Dupa 1989 au fost incercari timide de reabilitare a kartingului si de organizare a unor concursuri dar lipsa fondurilor si a unei politici de promovare la nivel national şi local a facut ca acest HOBY cum este mai corect denumit la ora actuala deoarece Comisia pentru Automobile şi Karting structură a Automobil Club Roman nu este afiliata Agentiei Nationale pentru Sport iar din partea MECului ,,nu are importanţa cuvenită,, pentru o dezvoltare la nivelul celui European şi Mondial .
Din anul 2008 Cercul de Karting este condus de profesor Gimbuta Marius care a reusit sa gasească întelegere la conducerea Clubului Copiilor dl. Director Forţu Năstasă si la conducerea Palatului Copiilor Vaslui D-na Director Prof.Nistoroschi Mirela si D-na Economist Neagu Dana obtinand fonduri pentru achizitionarea unui Kart modern de competitie (clasa Pufo) a unui computer cu simulator pentru conducere , dotarea cercului cu mobilier nou reusindu-se astfel reactivarea unui cerc care in ultimii ani intrase in ,,amortire ,,.
In momentul de fata sunt cam 90 de copii inscrisi la Cerc dar numarul lor este in crestere datorita schimbarilor din ultima vreme.


Prof . Instructor Gimbuta Marius

1 comentarii:

Bloggz spunea...

pacat ca nu se popularireaza mai mult activitatile de la Clubul copiilor -Barlad .

Sponsori

SC MIVCONST SRL

--Magazinul ANDIGEO SPORT Barlad (reprezentanta DHS)-- DHS - Viata in miscare

SC LEBADA SRL

Accesari

Noi suntem aici!

Persoane interesate